TRANSLATOR

Σελίδες

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. Γ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ (Η Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία), Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ 
ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. Γ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ
(Η Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία),
Β. Χαραλάμπους, Θεολόγου

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-iYrREIESXOhZ09Y2BGbSTmOYPlJurFrTFE_OTXU9CeR_qhKSk_-ST3AqL5pI38QnNWOf33JFeGvKBFIJl3gQdABbQs7sO0wkRzLdSJRZttrGdsz4sgSitkyCy9GQatvpPLJW5z_fmvjI/s1600/Larentzakis+omilei.JPG 


Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Σε κείμενό  του ο καθηγητής κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Graz, που τιτλοφορείται «Εκκλησία και Εκκλησίες σε σχέση με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας», απαντά σε όσους επιμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια, σε ένα κείμενο που δυστυχώς έχει ελκύσει υπερβολικούς επαίνους.


Πιστεύω πως αλογάριαστα έχουν προσθέσει σχολιαστικούς υπερβολικούς επαίνους στο κείμενο αυτό του κ. Λαρεντζάκη, αυτοί που διαπίστωσαν ότι συνηγορεί στην αναφορά του κειμένου της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής».  Και μόνη η αντίθεση της αναφοράς αυτής στη προλογική ομολογία του κειμένου της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπου αναφέρεται ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» (Παρ. 1), θα έπρεπε να γίνει αφορμή πλήθους επικριτικών σχολίων.

Στο κεφάλαιο του κειμένου του, που επιγράφεται ‘’Εκκλησία και Εκκλησίες’’ αναφέρει προλογικά τα εξής : «Οι αντιδρώντες αναφέρονται και επικαλούνται το Σύμβολο της Πίστεως και ισχυρίζονται ότι με την έκφραση ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία».  Φυσικά ‘’εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία’’.  Που βρήκε παραδοξότητα ο κ. Λαρεντζάκης  στην ‘’αντίδραση’’,  όσων επιμένουν στην Ορθόδοξη ακρίβεια;  Σαφέστατα αντιβαίνει στην προλογική ομολογία της δημοσιευθείσας απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, η αμφισβήτηση του ότι με την  έκφραση ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία.  Οποιαδήποτε  αμφισβήτηση αντιβαίνει στην πιο σημαντική αναφορά του κειμένου της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και  αποτελεί όντως αντισυνοδική θέση, καθότι αντιβαίνει στην αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.  

Στην προλογική αναφορά του ο κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης αναφέρει : «Οι πολλαπλές αντιδράσεις ορισμένων κατά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου γενικά ή κατά συγκεκριμένων θέσεων που ανευρίσκονται στα κείμενα έχουν και ένα θετικό στοιχείο.  Δίδουν αφορμή ή μάλλον προκαλούν απαντήσεις, οι οποίες δεν φανερώνουν μόνο το αβάσιμο των επιχειρημάτων τους και το φανατισμένο κίνητρό τους, αλλά δίδουν και την ευκαιρία για την ορθόδοξη διατύπωση της πίστεώς μας χωρίς προκαταλήψεις και πολεμικές».

Παρόλη την αλλότροπη απαξίωση του κ. Λαρεντζάκη, σε όσους καταθέτουν Ορθοδόξως τις παρατηρήσεις τους, εφεύρε και ένα θετικό στοιχείο. Εφεύρε ως θετικό στοιχείο που δίδει «την ευκαιρία για την ορθόδοξη διατύπωση της πίστεώς μας χωρίς προκαταλήψεις και πολεμικές».  Είναι ορθόδοξη διατύπωση της πίστεως η επεξηγηματική ανάλυση στο ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών μη ευρισκωμένων εν κοινωνία μετ’ αυτής;»

Που εφεύρε ο κ. Λαρεντζάκης το αβάσιμο των επιχειρημάτων, αυτών που εδράζονται στην ομολογιακή αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας;  Είναι ‘’φανατισμένο κίνητρό’’ όπως απαξιωτικά το χαρακτήρισε, η επιμονή στην ακρίβεια και τη μη αποδοχή αναφορών που αντιβαίνουν στην εκκλησιαστική αυτοσυνειδησία; 

Στο συμπέρασμά του ο κ. Λαρεντζάκης αναφέρει τα εξής : «Όμως θα είναι καταστροφικό, εάν απαλειφθεί και η λέξη ‘’Εκκλησία’’  για τις ετερόδοξες Εκκλησίες, επειδή υπάρχουν ορισμένοι, οι οποίοι απαιτούν την εκκλησιαστική αποκλειστικότητα και τον χαρισματικό αποκλεισμό και δεν αντέχουν την ευρύτητα της χάριτος του Θεού και για άλλους».  Ο κ. Λαρεντζάκης δεν δέχεται να απαλειφθεί ‘’η λέξη ‘’Εκκλησία’’  για τις ετερόδοξες Εκκλησίες’’.  Θα ήταν όντως αντορθόδοξο και καταστροφικό αν δεχθούμε τη θέση αυτή του κ. Λαρεντζάκη. «Η Εκκλησία είναι  μία και μοναδική, διότι είναι το σώμα του μοναδικού Χριστού» αναφέρει με εκκλησιολογική σαφήνεια, ομιλώντας για την Ορθόδοξη Εκκλησία ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς. 

LinkWithin

LinkWithin

Μπορείτε νά δείτε και:

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΠΥΡΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΝ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!

Ποιός θεωρείται σφραγισμένος!
.

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!

ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΝΗΣΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΤΙΚΗ!
.

.

.
.

.

.
.

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!

Φῶς Χριστοῦ φαίνει πᾶσιν!
Τό Φῶς τό Ἀληθινόν!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!

Ή ΘΑ ΖΗΣΩ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΘΩΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ, Ή ΑΣ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΩ ΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ!
(Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής)